Úvodní hodiny – září
V úvodních hodinách se děti seznamují s plánem učiva na celý rok, dále si vyjasňují vnitřní pravidla, řád výuky a bezpečnost během výuky. Dále se seznamují s materiály ke studiu.
Září – Říjen
1. Téma – Etika rybáře
2. Téma – Rybářský řád – seznámení s rybářským řádem
3. Téma – Český rybářský svaz
4. Téma – Rybářské hospodářství
5. Téma – Druhy vod a jejich význam
Listopad
1. Téma – Rybářský řád – denní doby lovu, míry ryb
2. Téma – Naše ryby – dělení ryb podle čeledí, zástupci jednotlivých čeledí
3. Téma – Rybářská výbava – práce s prutem, rybářské dovednosti
Prosinec
1. Téma – Rybářský řád – doby hájení, evidence úlovků, záznam o docházce
2. Téma – Anatomie rybího těla
3. Téma – Způsoby lovu – plavaná, položená, přívlač, muškaření, čeřínkování, feeder
4. Téma – Nástražní rybky, výroba rotační třpytky
Leden
1. Téma – Výkon rybářského práva a rybářský revír
2. Téma – Výroba splávku na plavanou
3. Téma – Naše vodní a pobřežní rostlinstvo
4. Téma – Návnady a nástrahy – vázání háčku
Únor
1. Téma – Rybářská stráž, hospodář a Policie ČR
2. Téma – Naše vodní a pobřežní rostlinstvo – rozšíření tématu
3. Téma – Výroba mušky – různé druhy
4. Téma – Ovládání prutu
Březen
1. Téma – Naše vodní a pobřežní ptactvo
2. Téma – Naši obojživelníci
3. Téma –ovládání prutu
Duben
1. Téma – Seznámení s aktualizovanou prováděcí vyhláškou k zákonu o rybářství
2. Téma – Naši obojživelníci a další vodní živočichové
3. Téma – Výroba zátěže na položenou
4. Téma – Výroba mušky
Květen – Červen
1. Téma – Naši obojživelníci a ostatní vodní živočichové
2. Téma – Naše vodní a pobřežní ptactvo
3. Téma – Sestavení udice na rybolov
4. Téma – Naše ryby – opakování
5. Téma – Soutěže v rámci rybářského kroužku